fredag 4 mars 2011

Att svara på insändare

Jag läser insändarna i de fyra sörmländska tidningarna varje dag. Min ambition är att försöka svara på så mycket som möjligt, särskilt om det förekommer frågor eller missförstånd. Men det är inte alltid lätt:

Landstinget är "en försörjningsinrättnings- och daghemsanstalt för överblivna. En medeltida skapelse, moderniserad 1862, nu drabbad av elefantsjuka"
Hur svarar man på sånt?

Min reflektion är att jag har mycket informationsarbete framför mig.

Min uppfattning är att landstinget är ett modernt storföretag som dagligen ger service till tiotusentals sörmlänningar. Det leds demokratiskt av folkvalda som har ansvar för mer än sju miljarder kronor i budget och sjutusen anställda på cirka hundra arbetsplatser. Självklart krävs det en administration för att leda Sörmlands största företag.

Som i alla andra stora organisationer finns det ständigt fel och brister att åtgärda. En av de viktigaste är att kommunicera bättre med medborgarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar