tisdag 31 augusti 2010

Många besök - en del strul

3 500 besökare tittade in på landstingets nya webb den första dagen. Det är en bra siffra, men vi hoppas den blir ännu högre.
En del strul har det varit när mängder av olika IT-system ska kopplas ihop med den nya webben. Våra verksamheter fortsätter att ändra allteftersom de hittar missar på sidorna.
Sammantaget går det väldigt bra, utom att ingen vill blogga med mig. Men i så fall vet vi i alla fall det.
Vill passa på att tipsa om våra digitala kartor över de tre sjukhusen. I högermarginalen hittar du länken.

4 kommentarer:

  1. Hej. Om man går in på http://www.dll.se/Halsa-vard/Vardcentraler/Vardcentralen-Trosa/ så får man felmeddelande om att Googles API-nyckel är fel.

    SvaraRadera
  2. Hej Pär,
    som jag skriver ovan har vi haft en del tekniska problem som rättats snabbt. När jag gick in på Trosa vårdcentral fungerade det. Hoppas du har lite tålamod så här i inledningen av webbens liv!

    SvaraRadera
  3. Nope, funkar fortfarande inte för mig. Kan det bero på att vi använder olika domäner (Googles API-nycklar brukar vara kopplade till en viss domän om jag minns rätt). Jag brukar surfa via www.dll.se. Om jag däremot surfar via www.landstingetsormland.se så verkar det funka.

    SvaraRadera
  4. Hej igen Pär,
    jag vet inte exakt vad ditt problem beror på, men rent allmänt är det klokt att använda webbsidans rätta adress.
    Ska vidarebefordra din fråga till mer tekniskt kunniga.

    SvaraRadera